شهریور 27 1393 18:20
فهرست
پیوندها







اتقان اسناد هویتی مردم  ایران بسیار بااهمیت است -مقام معظم رهبری..........کارت ملی هوشمند دروازه ورود به دولت الکترونیک..........ثبت احوال نوین زمینه ساز توسعه پایدار..........
.
خوش آمدید
به سایت خود خوش آمدید
تشکیل جلسه کمیته تحول اداری
تشکیل جلسه کمیته تحول اداری

اولین جلسه کمیته تحول اداری ثبت احوال شهرستان اصفهان در تاریخ 17/06/93 با حضور کلیۀ اعضاء در محل کار مدیر ثبت احوال شهرستان تشکیل شد. در این جلسه ابتدا غفرانی مدیر اداره شهرستان درخصوص ضرورت تشکیل کمیته پیشنهادات و فرآیند جلسات و مصوبات آن گزارشی به جلسه ارائه داد در ادامه اعضاء هرکدام به تبادل نظر پرداختند و سپس پیشنهاداتی در زمینه های فناوری اطلاعات ، نیروی انسانی و خدمات سجلی به جلسه ارائه شد که پس از تصویب تعدادی از آنها مقرر گردید که پیشنهادات مزبور جهت بررسی به کمیسیون تحول اداری استان ارسال گردد همچنین در این جلسه مقرر گردید که جلسات کارشناسی حقوقی و سجلی هر 15 روز یکبار تحت عنوان کارگروه برای بررسی دستورالعملها و بخشنامه ها در اداره تشکیل گردد.




تقدیر از ثبت یاران
تقدیر از ثبت یاران

در حاشیه برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان از جمعی از ثبت یاران شهرستان اصفهان تقدیر به عمل آمد. در این جلسه از مدیرکل اوقاف استان حجت الاسلام والمسلمین آقای صادقی به دلیل نظارت بر عملکرد مسئولین بقاع متبرکه در خصوص اعلام فوت و همکاری همه جانبه با اداره ثبت احوال اصفهان، آقای آل داود کارمند ثبت احوال اصفهان مستقر در آرامستان باغ رضوان بواسطه پیگیری و ثبت بموقع فوتهای آرامستان و برخورد مناسب با مراجعین، خانم مونس استادی کارشناس فرمانداری به دلیل همکاری همه جانبه با شورای هماهنگی در زمینه پیگیری مصوبات و مکاتبات و تشکیل جلسات شورا، آقای دکتر پارسا رئیس مرکز شماره 2 بهداشت اصفهان و آقای دکتر ترکزاد رئیس مرکز شماره 1 بهداشت به واسطه شرکت مرتب در جلسات شورای هماهنگی، پیگیری کامل مصوبات، نظارت بر عملکرد زیر مجموعه خود در زمینه ثبت وفات و صدور گواهی ولادت تقدیر و تشکر به عمل آمد.





تشکیل جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اصفهان
تشکیل جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اصفهان

جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان در تاریخ 16/06/1393 به ریاست فرماندار اصفهان و با حضور مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، مدیرکل اوقاف استان، بخشداران و سایر اعضاء در محل فرمانداری اصفهان برگزار گردید. در این جلسه غفرانی مدیر ثبت احوال شهرستان و دبیر شورا گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه گذشته ارائه داد. در ادامه هریک از اعضاء در خصوص موارد مطروحه نظرات خویش را بیان نمودند. همچنین آقای مهندس حاجی رحیمیان مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان در این جلسه با تقدیر از فرماندار اصفهان و مجموعه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی از مسائلی نظیر دفاتر پیشخوان دولت، رسیدگی به امور و ارتقاء کارت هوشمند ملی مطالبی را بیان نمودند ودر خصوص ورود علمی و عملی به مبحث جمعیت، تشکیل شورای راهبردی جمعیت را برای اولین بار در کشور و در استان اصفهان از جمله اقدامات مهم در این زمینه دانستند. ایشان سهم ثبت احوال شهرستان اصفهان در خدمات رسانی به مردم را سهم قابل توجهی ارزیابی نمود. سپس فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت نقش ثبت وقایع حیاتی بموقع از دبیر جلسه خواستند تا مشکلات موجود را آسیب شناسی کرده و مسائل و مشکلات موجود توسط دو حوزه ثبت احوال و حوزه علوم پزشکی مورد پیگیری قرار گیرد. ایشان به اصل آموزش و اصل نظارت اشاره نمودند و درمورد آموزش پزشکان درخصوص نحوه صدور جواز دفن و متولیان امام زاده ها و آرامستانها در خصوص وظایف خود تأکید نمودند و از طرح شورای راهبردی جمعیت حمایت و خواستار تشکیل آن در شهرستانها نیز شدند.

آموزش بیمارستانها و متولیان، ارزیابی مجدد عملکرد بیمارستانها درخصوص صدور گواهی ولادت و جواز دفن و تشکیل شورای راهبردی جمعیت در شهرستانها از جمله مصوبات این جلسه بود و در پایان از جمعی از ثبت یاران تقدیر به عمل آمد.




مصاحبه با واحد مرکزی خبر
مصاحبه با واحد مرکزی خبر

واحد مرکزی خبر صدا و سیمای اصفهان با حضور در اداره ثبت احوال اصفهان گزارشی از فرآیند کارت هوشمند ملی تهیه نمود در این گزارش غفرانی مدیر ثبت احوال شهرستان اصفهان با اشاره به آغاز و تعداد درخواستهای اخذ شده گروه هدف در اخذ کارت هوشمند ملی را کلیه کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند و کسانی که در شناسنامه های آنان تغییرات سجلی صورت گرفته برشمرد و اضافه کرد در حال حاضر علاوه بر ثبت احوال اصفهان این اقدام در چهار ایستگاه اداره پست شهرستان اصفهان نیز انجام می پذیرد وی خاطر نشان ساخت که با کاربردی شدن کارت هوشمند ملی بخش زیادی از خدمات در قالب این کارت قابلیت ارائه را دارد.





بهره برداری از ایستگاههای شماره 4 و5 کارت هوشمند ملی اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان در هفته دولت
بهره برداری از ایستگاههای شماره 4 و5 کارت هوشمند ملی اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان در هفته دولت

در پایان هفته دولت در مراسمی با حضور مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان آقای مهندس حاجی رحیمیان، شورای معاونین اداره کل ، مدیریت و معاونین ثبت احوال اصفهان و فرزندان شاهد ثبت احوال اصفهان بهره برداری از ایستگاههای شماره 4 و 5 کارت هوشمند ملی آغاز گردید. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر راه اندازی چهار ایستگاه توسط شرکت پست اصفهان، پنج ایستگاه روزانه در مرکز اداره شهرستان اصفهان درخواستهای کارت هوشمند ملی را دریافت و ارسال می نماید.





شرکت در شورای اداری شهرستان اصفهان
شرکت در شورای اداری شهرستان اصفهان

روزپنج شنبه ششم شهریورماه و به مناسبت ششمین روز هفته دولت، مدیران و رؤسای ادارات و سازمانهای دولتی و اعضاء شورای شهر اصفهان با حضور در گلزار شهدای اصفهان با آرمانهای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند در حاشیه این مراسم از تنی چند از خانواده ایثارگران انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد و همچنین از خانم افسانه لاوی فرزند شهید والامقام و از کارکنان اداره ثبت احوال اصفهان نیز تقدیر شد.




روز کارمند
روز کارمند

روز كارمند، تجليل ازانسان هاي شايسته اي است كه هدفشان خدمت به مردم و كسب رضاي پروردگار است. آنان كه همه همت و تلاششان، گشايش گره هاي زندگي انسان ها، رفع مشكلات و ايجاد آرامش در جامعه است.كار و فعاليت كارمندان، به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شايسته تقدير و بيان است.

فرا رسیدن روز کارمند برتمامی همکاران در ادارات ثبت احوال

سراسر کشورمبارک باد


گفتگو با روزنامه نسل فردا
گفتگو با روزنامه نسل فردا

درپی گزارش شماره های گذشته این روزنامه درخصوص نام گذاری، خبرنگار نسل فردا در جهت کسب اطلاعات بیشتر با حضور در اداره ثبت احوال اصفهان با غفرانی مدیر ثبت احوال شهرستان به گفتگو پرداخت وی در پاسخ سؤال خبرنگار درخصوص ملاک انتخاب نام با اشاره به ساده و یا مرکب بودن نام انتخاب نامهای مغایر با ارزشهای دینی از قبیل القاب و عناوین و اسامی مستهجن را ممنوع اعلام کرد و کتابچه راهنمایی نام را فرصت مناسبی برای مشورت و راهنمایی نام گذاری دانست وی درپاسخ به سؤال دیگری مبنی بر حق طبیعی پدر و مادر در انتخاب نام با اشاره به حقوق متقابل جامعه و افراد رعایت قانون را فرصتی برای جلوگیری از زیرپا گذاشتن هنجارهای جامعه دانست در ادامه الگوهای تأثیرپذیر والدین برای انتخاب نام کودک را الگوهای دینی و ملی بازشمرد و ایام و مناسبتهای مذهبی را در افزایش فراوانی های نام مؤثر دانست و همچنین نقش رسانه و فیلم ها را نیز در این زمینه اثر گذار دانست.

گفتگو با صدای مرکز اصفهان
گفتگو با صدای مرکز اصفهان

به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار غفرانی مدیر ثبت احوال شهرستان در گفتگوی تلفنی با برنامه مستندسازی روز خبرنگار به سؤالات مطروحه پاسخ داد. خبرنگار صدای مرکز اصفهان نظر ایشان را درخصوص انتظار از خبرنگاران جویا شد. ایشان در پاسخ با بیان اینکه خبرنگاران دیده بانان عقل و اندیشه جامعه و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی هستند از خبرنگاران به عنوان همراه همیشگی مردم یادکرد و اخلاق محوری، کمک به ارتقاء فرهنگ کشور، امانت داری در خبر و تلاش برای توسعه پایدار جامعه را از جمله انتظارات از خبرنگاران بیان نمود وی میکروفون، دوربین و قلم را سه ابزار صداقت و روشنگری جامعه در دست خبرنگاران برشمرد و درخصوص تعامل ثبت احوال با خبرنگاران این تعامل را مطلوب عنوان کرد و گفت با اینکه همواره در خدمت این عزیزان بوده ایم لیکن بطور کلی هیچ دستگاه و بخشی نمی تواند انتظار کامل یک خبرنگار را تأمین کند. این برنامه در ساعت 18:45 دقیقه روز جمعه 17 مرداد از صدای مرکز اصفهان پخش گردید.

جلسه پوشش ثبت وقایع حیاتی
جلسه پوشش ثبت وقایع حیاتی

برابر مصوبه آخرین جلسه سال 92 شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان جلسه ای با حضور رؤسای شبکه های بهداشت، معاون سازمان آرامستانهای اصفهان، ادارات اوقاف و مناطق یک و دو اصفهان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی ثبت فوت و همچنین ایجاد راهکار مناسب برای ارسال گواهی فوت هایی که توسط پزشکان معتمد در منازل صادر می گردد به ثبت احوال در محل اداره ثبت احوال اصفهان تشکیل و هرکدام از اعضاء نظریات خود را اعلام نمودند و مقرر گردید با توجه به مصوبه اخیر شورای ثبت وقایع حیاتی استان موضوع بانک اطلاعاتی مورد مطالعه قرار گیرد و درخصوص صدور گواهی پزشک توسط پزشکان معتمد جلسۀ ویژه ای با سازمان نظام پزشکی تشکیل گردد.

بازدید مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از اداره ثبت احوال اصفهان
بازدید مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از اداره ثبت احوال اصفهان

در تاریخ 13/05/93 آقای علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از اداره ثبت احوال اصفهان بازدید و در جریان فرآیند اخذ درخواست کارت هوشمند ملی و نحوه خدمات رسانی به مردم شریف اصفهان قرار گرفتند در این بازدید آقای غفرانی مدیر ثبت احوال شهرستان اصفهان گزارشی در خصوص عملکرد این اداره در سایر امور را ارائه دادند.




ورود
نام کاربری

گذرواژه



گذرواژه خود را فراموش کرده ام
اوقات شرعی
امور حقوقی و سجلی
سرویس پست الکترونیکی